Performance Coaching skills - Yogyakarta

Offering Training

Performance Coaching skills


DESCRIPTION
  Kursus ini akan membekali para manajer, pemimpin tim dan pelatih internal dengan keterampilan, pengetahuan dan kepercayaan diri untuk melatih anggota tim individu untuk meningkatkan kinerja dan kepercayaan diri mereka sendiri. Training ini akan membantu meningkatkan kesadaran diri pada orang lain dan memotivasi dan mendorong tanggung jawab diri dalam orang-orang yang mengikuti .
WHO SHOULD ATTEND
·         Training pelatihan keterampilan  ini dirancang bagi mereka yang memiliki tanggung jawab untuk pembinaan dan mengelola kinerja orang lain.
SUMMARY OUTLINE
Defining coaching
·         What is coaching?
·         Differences between coaching and other development approaches
Role of a coach
·         The role, skills and attributes of an effective coach
·         Key principles of coaching
·         Coaching as a motivational tool
·         Identifying coaching opportunities
Active and reflective listening skills
·         Active listening
·         Summarising, paraphrasing
·         Reflecting back
Questioning techniques
·         Different types of questions
·         Use of open questions
·         Identifying ways people learn
Coaching practice
·         Coaching others
·         Receiving coaching
·         Observing coaching techniques in practice
Setting stretching goals
·         Getting the balance right with stretching goals
·         Setting and challenging others with their goals
·         Using other coaching models
Next Steps
·         Review of learning and action planning

COURSE METHOD
Coordinator Team
v  Presentation
v  Discuss
v  Case Study
v  Evaluation
v  Simulation
PATISINA. ST.,M.Eng
Akademisi dan praktisi dalam mengelola perusahaan,  beberapa jabatan yang pernah di pegang dari Project manager, General manager, Business development, dan terakhir bersama teman-teman mengelola perusahaan untuk proyek EPC dan dipercaya menjadi Direktur, pengalaman menjadi trainer di beberapa perusahaan BUMN dan swasta untuk bidang Industrial Engineering, Operation Management, Human Resource Management, SCM, Teknik Negosiasi, Quality, GKM, dll
TIME & VENUE
COURSE FEE
Hotel Jentra,Hotel Dafam,Malioboro
Yogyakarta
3 – 5 Februaari 2014
7 – 9 April 2014
11 – 13 Juni 2014
14 -16 Juli 2014
25 – 27 Agustus 2014
8 – 10 Oktober 2014
8 – 10 Desember 2014

3 days
08 am – 04 pm

IDR 5.800.000,- Per participant non residential at Yogyakarta
Disc 10% untuk 3 orang pendaftaran dari perusahaan yang sama.
Course fees can be transferred to the following account number :
CV JP CONSULTANT : MANDIRI Bank Yogyakarta Branch Acc. No.  1370007857077

FACILITY
INFORMATION AND REGISTRATION
¨  Module / Handout
¨  Certificate
¨  Souvenir
¨  Training Kit
JP Consultant
Kalibayem No. 436 Ngestiharjo Kasihan Bantul Yogyakarta
Phone        :  02743326339
Email        :jpconsultantyogyakarta@yahoo.com
Web          : www.cvjpconsultant.com
Contact     : Tina     (085741853818)
                    Damiri (083867388077)
                   

Performance Appraisals - Yogyakarta

Offering Training

Performance Appraisals

DESCRIPTION
  Banyak manajer prihatin tentang bagaimana melakukan penilaian terbaik dan untuk mengaitkannya dengan rencana pengembangan dan pelatihan masa depan. Kursus pelatihan penilaian kinerja suatu hari ini akan mengidentifikasi manfaat dari penilaian, keterampilan kunci yang diperlukan dan bagaimana menilai efektivitasnya.
WHO SHOULD ATTEND
·         Kursus ini dirancang bagi individu yang melakukan penilaian staf, dan mencari untuk membangun kepercayaan diri dan efektivitas mereka dalam keterampilan
SUMMARY OUTLINE
·         Memahami tujuan dari proses penilaian dan peran dan tanggung jawab sebagai penilai.
·         Merencanakan, mempersiapkan dan menyusun tinjauan.
·         Tetap adil dan konsisten.
·         Mencapai jujur ​​dan terbuka komunikasi.
·         Pelajari cara mendengarkan dan memberikan umpan balik yang jelas dan spesifik.
·         Tentukan area untuk pengembangan menilai dan menetapkan tujuan yang jelas.
·         Mengatasi masalah kinerja dan isu-isu sensitif secara efektif.
·         Melakukan penilaian secara percaya diri dan profesional
COURSE METHOD
Coordinator Team
v  Presentation
v  Discuss
v  Case Study
v  Evaluation
v  Simulation
PATISINA. ST.,M.Eng
Akademisi dan praktisi dalam mengelola perusahaan,  beberapa jabatan yang pernah di pegang dari Project manager, General manager, Business development, dan terakhir bersama teman-teman mengelola perusahaan untuk proyek EPC dan dipercaya menjadi Direktur, pengalaman menjadi trainer di beberapa perusahaan BUMN dan swasta untuk bidang Industrial Engineering, Operation Management, Human Resource Management, SCM, Teknik Negosiasi, Quality, GKM, dll
TIME & VENUE
COURSE FEE
Hotel Jentra,Hotel Dafam,Malioboro
Yogyakarta
27 – 29 Januari 2014
9 – 11 Juni 2014
9 – 11 Juli 2014
20 – 22 Agustus 2014
6 – 8 Oktober 2014
3 – 5 Desember 2014
3 days
08 am – 04 pm

IDR 5.800.000,- Per participant non residential at Yogyakarta
Disc 10% untuk 3 orang pendaftaran dari perusahaan yang sama.
Course fees can be transferred to the following account number :
CV JP CONSULTANT : MANDIRI Bank Yogyakarta Branch Acc. No.  1370007857077

FACILITY
INFORMATION AND REGISTRATION
¨  Module / Handout
¨  Certificate
¨  Souvenir
¨  Training Kit
JP Consultant
Kalibayem No. 436 Ngestiharjo Kasihan Bantul Yogyakarta
Phone        :  02743326339
Email        :jpconsultantyogyakarta@yahoo.com
Web          : www.cvjpconsultant.com
Contact     : Tina     (085741853818)
                    Damiri (083867388077)
                   

Managing Corporate Social Responsibility - Yogyakarta

Offering Training

Managing Corporate Social Responsibility


DESCRIPTION
  Tantangan bisnis tidak lagi terbatas untuk mengelola kompetisi. Isu-isu sosial dan ekologi semakin mempengaruhi kegiatan baik strategis maupun operasional perusahaan. Kompetensi dalam mengelola fungsi tanggung jawab sosial perusahaan  cepat muncul sebagai salah satu sumber keunggulan kompetitif dalam bisnis membantu dalam menarik dan mempertahankan bakat dan konsumen yang setia. Kompetensi tersebut memerlukan apresiasi dari berbagai driver dari CSR dan berbagai model implementasi inisiatif CSR dalam bisnis. Dengan terlibat dengan aspek-aspek operasional strategis dan berbagai CSR Program ini bertujuan untuk membangun kompetensi yang diperlukan untuk mengelola program CSR secara efektif.
WHO SHOULD ATTEND
·         Eksekutif fungsional yang mengelola kegiatan CSR di organisasi swasta dan publik.
SUMMARY OUTLINE
·         Introduction to Strategic Applications of CSR
·         Clarifying Corporate Responsibility 
·         Committing to Improvement 
·         Capturing the Value of CSR 
·         The Socially Responsible Business Spectrum
·         Non-Profit or Business?
·         Business with Social Impact
·         Creating a CSR Strategy
·          
COURSE METHOD
Coordinator Team
v  Presentation
v  Discuss
v  Case Study
v  Evaluation
v  Simulation
H. Irfan Riza, SE, MSi, MA
Sebagai akademisi dan  konsultan/trainer profesional kurang lebih 12 tahun di bidang: Human Resources Development, Leadership & Supervisory, Communication, Softskills, Organizational Development & Change, Customer Service, Human Capital, Productivity Management, Knowledge Management, Strategic Management, CSR & Community Development, Personal Development, General Management, Local Government, Political Strategy.
TIME & VENUE
COURSE FEE
Hotel Jentra,Hotel Dafam,Malioboro
Yogyakarta
20- 22 Januari 2014
21 – 23 Mei 2014
2 – 4 Juli 2014
13 – 15 Agustus 2014
29 September – 01 Oktober 2014
3 days
08 am – 04 pm

IDR 5.800.000,- Per participant non residential at Yogyakarta
Disc 10% untuk 3 orang pendaftaran dari perusahaan yang sama.
Course fees can be transferred to the following account number :
CV JP CONSULTANT : MANDIRI Bank Yogyakarta Branch Acc. No.  1370007857077

FACILITY
INFORMATION AND REGISTRATION
¨  Module / Handout
¨  Certificate
¨  Souvenir
¨  Training Kit
JP Consultant
Kalibayem No. 436 Ngestiharjo Kasihan Bantul Yogyakarta
Phone        :  02743326339
Email        :jpconsultantyogyakarta@yahoo.com
Web          : www.cvjpconsultant.com
Contact     : Tina     (085741853818)
                    Damiri (083867388077)
                   

Organisation Development - Yogyakarta

Offering Training
Organisation Development
DESCRIPTION
  This two-day course will enable you to travel at high speed, from core OD theories, through to OD interventions; as well as focusing on the role of the OD practitioner.
Run as it features here, or run in-house where the content can be tailored to suit your organisational needs; cost effective if a number of people require training.
You’ll gain key knowledge of the history of organisational development (OD), and the tools used to diagnose an organisation’s effectiveness. The group discussions, interactive action planning, and case studies, will help you develop the advisory skills necessary in using diagnostic models to assess the health of your organisation; obtain data to decide how to initiate and manage change; and assess your own personal development needs within the context of an OD role.

WHO SHOULD ATTEND
·         This course  ideal for senior managers, senior HR practitioners, OD specialists, internal change agents and consultants.
SUMMARY OUTLINE
Defining organisation development
  •       what is OD, its history and its roots?
  •       how can OD add value to my practice?

Our mental model – our diagnostic filter
  • what is our mental model of organisational health?
  • how can we ensure our diagnostic lenses do not affect the robustness of our data collection processes and outcome?

Big system diagnostic tools and frameworks
  • take a tour of the various planned and systemic frameworks available from research
  • apply them to audit the health of an organisation
  • discuss the methodology used for diagnostic work

Planned and emergent change
  • overview of the change literature
  • managing the polarity of planned and emergent change
  • macro and micro issues in planned change

Intervention
  • what is it?
  • what are the four families of intervention?

Group dynamics – the building-blocks of intervention
  • why group skills matter
  • competence in managing a group

Big system intervention methodology
  • appreciative inquiry
  • mindset or methodology?
  • how can it impact on my practice?
  • open space technology
  • introduction to the methodology
  • practical exercise: action planning and next steps

Self as instrument
  • what are the characteristics of an effective practitioner?
  • our own instrumentality


COURSE METHOD
Coordinator Team
v  Presentation
v  Discuss
v  Case Study
v  Evaluation
v  Simulation
Irfan Riza, SE,M.Sc,MA
Certifed Mediator and Senior ConsultantTranformation CSR Based on ISO 26000,Audit,Goverment Relation,Community Building and Development
TIME & VENUE
COURSE FEE
Hotel Jentra,Hotel Dafam,Malioboro
Yogyakarta
8 – 10 Januari 2014
24 – 26 Maret 2014
12 -14 Mei 2014
22 -24 September 2014
3 days
08 am – 04 pm

IDR 5.800.000,- Per participant non residential at Yogyakarta
Disc 10% untuk 3 orang pendaftaran dari perusahaan yang sama.
Course fees can be transferred to the following account number :
CV JP CONSULTANT : MANDIRI Bank Yogyakarta Branch Acc. No.  1370007857077

FACILITY
INFORMATION AND REGISTRATION
¨  Module / Handout
¨  Certificate
¨  Souvenir
¨  Training Kit
JP Consultant
Kalibayem No. 436 Ngestiharjo Kasihan Bantul Yogyakarta
Phone        :  02743326339
Email        :jpconsultantyogyakarta@yahoo.com
Web          : www.cvjpconsultant.com
Contact     : Tina     (085741853818)
                    Damiri (083867388077)